1. Biura do wynajęcia - Officelist
  2. Informacje z rynku biurowego

Informacje z rynku biurowego

Po Bułkę przez Bibułkę do Łodzi

Po Bułkę przez Bibułkę do Łodzi

Restauracja śniadaniowa Bułkę przez Bibułkę szykuje się do otwarcia swojego pierwszego lokalu poza Warszawą. Nowa restauracja zagości w łódzkiej Fuzji, zajmując 180 metrów kwadratowych w jednym z historycznych budynków usytuowanych w Ogrodach Anny. Planowane otwarcie nastąpi w okresie wakacyjnym. Za Bułkę przez Bibułkę stoją Aleksandra i Jacek Dojnikowscy, którzy w 2012 roku otworzyli swój pierwszy lokal na warszawskim Mokotowie. Obecnie sieć funkcjonuje z pięcioma restauracjami w stolicy. Latem Bułkę przez Bibułkę powita również łódzka Fuzja, będąca rewitalizowanym przez Echo Investment historycznym kompleksem dawnych zakładów włókienniczych. Fuzja to wielofunkcyjna inwestycja Echo Investment, rozwijająca się na obszarze 8 hektarów w otoczeniu historycznej zabudowy. Ten kompleks zyska nowe życie poprzez różnorodne funkcje, obejmujące kulturę, rozrywkę, gastronomię, usługi handlowe, a także mieszkalnictwo i biura. Na 8 hektarach powstaną 22 budynki, z których 15 to historyczne obiekty.

Concept Store otwarty w Fabryce Norblina

Concept Store otwarty w Fabryce Norblina

W Fabryce Norblina, kompleksie należącym do Grupy Capital Park przy Żelaznej 51/53 w Warszawie, pojawił się jedyny w Polsce concept store marki modowej PRM. Salon PRM zajmuje powierzchnię blisko 600 metrów kwadratowych. To rezultat niedawnego przejęcia i scalenia Sneakerstudio z PRM przez Answear.com. Marka PRM, dostępna na 12 rynkach, wyróżnia się połączeniem luksusu z street fashion. Pierwszy w Polsce PRM Concept Store zaprasza klientów do Fabryki Norblina, gdzie znajduje się w Pasażu Wernera na poziomie 0. W maju na poziomie +2 tego kompleksu zostanie otwarty także pierwszy concept store Answear.com, zajmujący blisko 2 tysiące metrów kwadratowych. Oprócz zakupów, klienci będą mieli dostęp do interaktywnej przymierzalni, zakupowego concierge, punktu customizacji, a także będą mogli delektować się kawą w kawiarni, która zostanie otwarta w salonie.

Gdyński biurowiec z nowymi najemcami

Gdyński biurowiec z nowymi najemcami

Gdyński biurowiec przy ulicy Podolskiej 21, który w 2021 roku został zakupiony przez brytyjski fundusz inwestycyjny First Property Group, kontynuuje proces rekomercjalizacji. W ostatnich miesiącach udostępniono przestrzeń nowym klientom, w tym No Fluff Jobs – platformie rekrutacyjnej, która łączy polską społeczność IT z pracodawcami, oraz Sonniger – europejskiemu dostawcy urządzeń do ogrzewania przemysłowego. Kilka dni temu do grona najemców dołączyła również firma Alfa Forwarding, renomowany operator w dziedzinie transportu drogowego, morskiego, lotniczego i kolejowego, oraz operator logistyczny. Budynek przy Podolskiej 21 oferuje swoim najemcom podział na pokoje z wysokim poziomem izolacji akustycznej, co zwiększa komfort pracy. Ponadto, wprowadzone zostały ponadstandardowe rozwiązania techniczne, a budynek jest monitorowany przez system punktów pomiarowych, kontrolujących takie parametry jak temperatura, oświetlenie, otwarcie okien, drzwi, zagrożenie pożarem oraz koszty mediów. Obiekt dysponuje 160 miejscami parkingowymi zarówno podziemnymi, jak i naziemnymi, oraz infrastrukturą wspierającą użytkowników rowerów. Wkrótce będzie również udostępniał sale konferencyjne do wynajęcia.

Kolejne firmy zajmują Diunę

Kolejne firmy zajmują Diunę

Do grona najemców warszawskiej Diuny dołączyły dwie kolejne firmy. Intrum zajął blisko 370 mkw. w kompleksie przy ulicy Taśmowej, natomiast Carrier Chłodnictwo około 500 mkw. Dodatkowo, firma WDX przedłużyła umowę na blisko 500 mkw. powierzchni. Intrum to lider w branży zarządzania wierzytelnościami, oferujący pełen zakres usług związanych z opóźnionymi należnościami i rozwiązaniami finansowymi związanymi z windykacją. Firma jest członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce od 2015 roku. Z Konstruktorska Business Center do kompleksu przy Taśmowej przeniosła się spółka Carrier Chłodnictwo - dostawca systemów chłodniczych pod klucz o dużej wydajności oraz usług z zakresu dystrybucji żywności. Na dłużej w kompleksie Diuna zdecydowała się pozostać firma WDX, która działa w biurowcu przy Taśmowej od ponad 10 lat, zajmując przestrzeń ponad 470 mkw. WDX od 30 lat dostarcza wyposażenie techniczne dla logistyki wewnętrznej - automatykę magazynową, instalacje regałowe oraz wózki widłowe. Firma świadczy usługi doradcze i konsultingowe oraz kompleksowo prowadzi projekty planowania, wyposażania i optymalizacji magazynów klientów. Diuna, dawniej znana jako Marynarska Business Park, przeszła metamorfozę dzięki działaniom Syrena Real Estate i PineBridge Benson Elliot. Kompleks biurowy na warszawskim Służewcu został dostosowany do aktualnych standardów rynkowych, a wprowadzone zmiany objęły m.in. rewitalizację terenów zewnętrznych oraz przebudowę lobby wejściowych czterech budynków. Betonowy parking o powierzchni 6 000 mkw. został przekształcony w ogólnodostępny park z 50 drzewami, 96 gatunkami krzewów, strumykiem i edukacyjnym pawilonem. Dodatkowo, wprowadzono nowe przestrzenie do pracy wspólnej i centrum konferencyjne z salą do spotkań i ćwiczeń. Diuna uzyskała także certyfikaty: BREEAM In-Use w nowym systemie v6 na poziomie Excellent, Well HSR i WiredScore na poziomie Silver.

Łódzki biurowiec Red Tower z certyfikatem BREEAM

Łódzki biurowiec Red Tower z certyfikatem BREEAM

Łódzki biurowiec Red Tower, od czerwca 2022 roku należący do firmy Warimpex, otrzymał ekologiczną certyfikację BREEAM. Certyfikat ten potwierdza, że podejmowane przez Warimpex działania przyczyniły się do spełnienia wysokich standardów zrównoważonego rozwoju w budownictwie. BREEAM ocenia stopień przyjazności dla środowiska naturalnego nowo powstających lub istniejących już nieruchomości. Wymogi certyfikacji BREEAM In-Use, dotyczącej istniejących już budynków, obejmują dziesięć obszarów: zarządzanie, zużycie energii i wody, redukcję odpadów i zanieczyszczeń, zagospodarowanie terenu i ekologię, materiały, transport, innowacje, a także zdrowie i komfort użytkowników. Red Tower uzyskał certyfikat BREEAM In-Use na poziomie Very Good. Podczas procesu certyfikacji uwzględniono ekologiczne rozwiązania, takie jak stosowanie oświetlenia LED zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku, instalacja wodooszczędnej armatury oraz zastosowanie liczników wody ze zdalnym odczytem. Doceniono także rozwiązania zapewniające komfort użytkowników, takie jak odpowiednie doświetlenie naturalne, możliwość regulacji oświetlenia za pomocą rolet wewnętrznych, optymalne natężenie światła wewnętrznego, możliwość regulacji temperatury w pomieszczeniach oraz infrastrukturę dla rowerzystów, obejmującą dwie rowerownie - zewnętrzną oraz wewnętrzną, zlokalizowaną w historycznym skarbcu budynku.

Nowy coworking w Warszawie

Nowy coworking w Warszawie

Cluster Offices, polski operator biur serwisowanych oraz przestrzeni coworkingowych, ogłosił swoje plany dotyczące otwarcia nowej lokalizacji przy ul. Siennej 75 w Warszawie. Otwarcie warszawskiej lokalizacji Cluster Offices zaplanowano na początek lipca 2024 r. Na powierzchni 1,8 tys. mkw. Cluster zaprojektował ponad 45 ergonomicznych biur serwisowanych o zróżnicowanych rozmiarach. Jest to kolejny krok w ekspansji marki, która już działa w Krakowie i Katowicach. Nowe biuro znajduje się w samym sercu Warszawskiego Centralnego Obszaru Biznesu, w pobliżu ronda Daszyńskiego, ronda ONZ oraz zabytkowej Fabryki Norblina. Ta lokalizacja od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród firm poszukujących biur w stolicy. Wejście Cluster Offices na ten rynek z ofertą biur serwisowanych wzbogaci dostępne opcje zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacji.

Krakowski KREO z najwyższą oceną certyfikacji BREEAM

Krakowski KREO z najwyższą oceną certyfikacji BREEAM

KREO, najnowsza inwestycja Ghelamco w Krakowie, uzyskał certyfikację BREEAM na poziomie Outstanding. BREEAM, będący najstarszym i najbardziej uznawanym na świecie niezależnym systemem oceny budynków i projektów infrastrukturalnych, stanowi w branży standard referencyjny. Ocena obejmuje różnorodne kryteria, takie jak jakość budynku, jego wpływ na środowisko naturalne oraz komfort dla użytkowników, a proces ewaluacji odbywa się na każdym etapie realizacji projektu. Certyfikat dla KREO został przyznany zgodnie z zasadami BREEAM International New Construction 2016. KREO wyróżnia jego wysoka efektywność energetyczna. Biurowiec zużywa ponad 31% mniej energii niż budynek referencyjny, spełniający wymagania obowiązujących Warunków Technicznych, co zostało potwierdzone certyfikatem Green Building Standard. Jednak BREEAM Outstanding i Green Building Standard to nie jedyne systemy, w jakich Ghelamco certyfikuje swój projekt w Krakowie. W kwietniu KREO otrzymał również precertyfikat WELL, który jest wstępnym potwierdzeniem działań docelowo prowadzących do uzyskania finalnego certyfikatu WELL. Ponadto, Ghelamco jako pierwszy deweloper w Europie Środkowo-Wschodniej certyfikuje swoje inwestycje w systemach SmartScore i WiredScore, oceniających inteligentne rozwiązania i zaawansowanie technologiczne. KREO będzie również spełniał wymagania certyfikatu "Obiekt bez barier", potwierdzając pełne dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ośmiopiętrowy budynek KREO oferuje łatwo dostosowywalne biura o łącznej powierzchni ponad 2,7 tys. mkw. Użytkownicy mają dostęp do obszernego, zielonego tarasu na dachu, z którego roztacza się widok na panoramę Krakowa i Wawel. Wewnątrz budynku znajduje się rozbudowana infrastruktura rowerowa, włączając w to parking na ponad 70 rowerów, prysznice oraz szafki. Użytkownicy samochodów mają do dyspozycji ponad 300 miejsc parkingowych w garażu podziemnym i dodatkowe 24 miejsca przed biurowcem. Dodatkowo, przewidziano stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Niezwykłą zaletą krakowskiej inwestycji Ghelamco jest jej lokalizacja, umożliwiająca łatwy dostęp do centrum Krakowa oraz bliskość historycznych dzielnic, takich jak Kazimierz czy Stare Podgórze. Lokalizacja KREO sprzyja korzystaniu zarówno z komunikacji miejskiej, jak i rowerów – dojazd do Starego Miasta zajmuje nie więcej niż 15 minut.

Warszawski wieżowiec The Bridge ma już 174 metry

Warszawski wieżowiec The Bridge ma już 174 metry

Budowa konstrukcji wieżowca The Bridge w centrum biurowym Warszawy dobiegła końca. Teraz zaczną się prace instalacyjne, wykończeniowe oraz montaż elewacji. Na 40 piętrach powstaje 47 tysięcy metrów kwadratowych najnowocześniejszej powierzchni biurowej. Projekt Ghelamco, najwyższy wśród nowopowstających budynków w Polsce, reprezentuje najbardziej zaawansowaną technologicznie inwestycję biurową realizowaną w stolicy. Szklana elewacja, z charakterystycznymi żyletkami, które na różnych wysokościach i z różnych stron są mniej lub bardziej widoczne, już pokrywa 18 z 40 kondygnacji. Wysokie i przestronne lobby, osiągające 18 metrów w najwyższym punkcie, łączy ultranowoczesny wieżowiec z zabytkowym gmachem Bellony. Projekt doskonale wpisuje się w klimat Woli, gdzie współczesna architektura harmonizuje z industrialną przeszłością. Prace budowlane równolegle trwają w dawnym budynku Bellony, który stanie się integralną częścią kompleksu biurowego. Zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową zostanie wyeksponowany i poddany renowacji. Na piętrach znajdzie się nowoczesna powierzchnia biurowa, a na parterze przestrzeń usługowa, z miejscem na restaurację czy kawiarnię. Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku. The Bridge zostanie wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne, uzyskując certyfikaty SmartScore i WiredScore na najwyższym poziomie Platinium, a także certyfikacje w systemach WELL, BREEAM, Green Building Standard i Obiekt bez barier zgodnie ze strategią ESG Ghelamco. W trosce o neutralność energetyczną, The Bridge będzie zasilany w 100 procentach czystą energią, m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzysta ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zaprojektowany do monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku.

Santander TFI przenosi się do Nowego Rynku

Santander TFI przenosi się do Nowego Rynku

Santander TFI przenosi swoją siedzibę z placu Andersa do kompleksu Nowy Rynek w Poznaniu. Firma zajmie 900 metrów kwadratowych w budynku E poznańskiego kompleksu. Budynek jest jednym z pięciu biurowców, które łącznie stworzą powierzchnię użytkową na ponad 100 tysięcy metrów kwadratowych. Nowy Rynek to obecnie największa inwestycja Skanska w Polsce, która dostarczy przestrzeń biurową zaprojektowaną zgodnie ze standardami ESG. W biurowcach zastosowano rozwiązania, które pozwalają na oszczędzanie energii elektrycznej i wody. Co więcej, budynek będzie zasilać energia wyprodukowana w 100 procentach ze źródeł odnawialnych. Dzięki odpowiedniej elewacji, pomieszczenia zyskają maksymalną ilość światła naturalnego, a cały budynek będzie mniej narażony na działanie czynników zewnętrznych, umożliwiając bardziej racjonalne zarządzanie gospodarką energetyczną. W biurowcu zaplanowano aż 160 miejsc postojowych dla rowerów oraz stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Na tych bardziej zmotoryzowanych czekają 234 miejsca parkingowe. Santander TFI zarządza aktywami o wartości ponad 21 miliardów złotych. W nowej lokalizacji, oprócz nowoczesnych biur do pracy indywidualnej i zespołowej, pracownicy funduszu będą mieli do dyspozycji m.in. przestrzeń do relaksu.

Fundusz kupuje biurowiec przy Placu Zawiszy i podda go metamorfozie

Fundusz kupuje biurowiec przy Placu Zawiszy i podda go metamorfozie

Nowym właścicielem budynku biurowego przy ul. Grójeckiej 5, zlokalizowanego na warszawskiej Ochocie, został fundusz Solida Capital Europe. Fundusz planuje przeprowadzić modernizację tego obiektu. Biurowiec przy Grójeckiej 5, usytuowany w dzielnicy Ochota, w bliskiej odległości od Placu Zawiszy, został nabyty przez fundusz Solida Capital Europe od Cromwell European REIT. Nowy właściciel ma ambitne plany rozwojowe dla tego budynku. Pod nową nazwą G5 Prime Offices, obiekt będzie działać pod zarządem funduszu Solida Capital Europe. Zbudowany w 2006 roku, ośmiokondygnacyjny budynek oferuje łącznie około 11 500 metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Planowany remont obejmie stosowanie nowoczesnych technologii i systemów zarządzania, które zmniejszą wpływ budynku na środowisko. Nowe technologie mają również na celu optymalizację efektywności energetycznej oraz promowanie dobrostanu pracowników. Biurowiec zostanie wyposażony w energooszczędne systemy oświetleniowe oraz zaawansowane rozwiązania dotyczące gospodarki odpadami i sztucznej inteligencji. Solida Capital Europe to firma inwestycyjna działająca na rynku nieruchomości, której głównym celem jest zapewnienie doskonałych możliwości rozwoju.